< Terug naar overzicht

Hiërarchie versus autonomie: zeven leidende principes voor HR (door HR)

Wat zijn vandaag, in de nieuwe context, de zeven leidende principes voor HR voor een beloftevolle transitie naar meer autonomie en engagement? Aan het einde van de HR Square Conference, die op 1, 2 en 3 juni 130 HR-verantwoordelijken samenbracht, mondde een gezamenlijke oefening uit in zeven aandachtspunten voor élke HR-verantwoordelijke.

Deze zeven principes is het resultaat van drie dagen nadenken en van gedachten wisselen, van uiteenlopende presentaties en workshops onder de voorzitter van de HR Square Conference, Lou Van Beirendonck.

  • 1 / We krijgen en houden de why en de doelen van de transitie helder.
  • 2 / We verduidelijken het kader, want dat is een voorwaarde om autonomie te kunnen invoeren.
  • 3 / We passen de structuur van de organisatie aan in functie van de doelen.
  • 4 / We bevorderen de ontwikkeling van medewerkers, van teams, én van organisaties.
  • 5 / We faciliteren de dialoog.
  • 6 / We zetten de teams centraal.
  • 7 / We versterken de (zelf)leiderschapsvaardigheden bij medewerkers en leidinggevenden.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen